Filmen ulvesommer kom ut i 2003. Den ble sendt på kino og fikk mye bra respons. Den er en av de beste filmene jeg noen gang har sett, og det som er enda bedre er at den er på norsk. Da kan alle i familien se den til og med de minste. Filmen passer for absolutt alle. Den er dødsbra. Jeg klarte ikke se bort fra skjermen en eneste gang. Filmen byr på både spenning og action. Men samtidig er den også ganske realistisk. Skuespillerne får det til og føles så ekte. Som om det faktisk har skjedd i virkeligheten. Jeg tror at absolutt alle vil elske denne filmen akkurat som jeg gjorde. Jeg gir den terningkast 6

 

Handling: kim er 12 år og elsker klatring. Hun klatrer vær eneste dag. Hun tenker rett og slett ikke på noe annet. Hun glemmer til og med sin egen bursdag. Når moren til kim drar på ferie med kjæresten bestemmer hun seg for å følge farens fotspor, å klatre opp østveggen. Når kim endelig er fremme er hun så ivrig at hun glemmer og sikre seg ordentlig. Kim faller ned østveggen, slår hodet og besvimer. Når hun endelig våkner er det kveld, hun finner en liten sammenrast hytte og legger seg til og sove der. Neste morgen våkner hun av et høy knurring. Det er en ulv utenfor!!!

